maandag 4 mei 2015

FIT FOR FREE

Koffie was op de sportschool aan de Zomerhofstraat altijd gratis (For Free). Ik kon altijd zoveel koffie drinken als ik wou. Dat was zo bij Life Line, bij de Fitnessclub en tot voor kort ook bij Fit For Free. Maar … per 1 mei 2015 wilde Fit For Free geld zien voor de koffie. Ik betaal nu  één euro voor een bakkie.

Ruim een half jaar geleden werd de Fitnessclub overgenomen door fitnesgigant  Fit For Free. Ik werd lid van die nieuwe organisatie voor 9,95 euro per maand exclusief groepslessen. Voor groepslessen vroeg Fit For Free 6 euro extra. Ik deed alleen Spinning. Om zes euro meer te betalen, alleen voor die spinning, vond ik overdreven.  Bij de Fitnessclub (ook 9,95 euro per maand) hoefde niks extra’s betaald te worden voor groepslessen.

In de Fitnessclub werd de sporter via stickertjes op ramen, wanden en deuren of op een andere manier herinnerd aan sportschoolregeltjes. Zoals bijvoorbeeld:
-          Ramen niet openzetten
-          Geen mobieltjes in de oefenruimte.
-          Meerdere toestellen in gebruik.
Het gebeurt wel eens dat ik mijn oefening niet kan doen  omdat een andere sporter op twee of meer toestellen bezig is: op toestel 1 is die ander aan het oefenen, op toestel 2 ligt zijn handdoek en naast toestel 3  staat zijn bidon. Als ik die ander vraag of ik dat toestel met zijn handdoek er op mag gebruiken, is het antwoord heus niet altijd positief of vriendelijk.
-          iPod- gebruik.
Onlangs kon ik de oefening voor mijn liezen en bovenbenen niet doen. Een dame hield het toestel dat ik nodig had bezet. Ze was druk in de weer was met haar iPad. Nou, dacht ik, dan doe ik toch alvast een ander toestel. Maar ook toen ik daar mee klaar was zat die dame nog druk te tikken op  haar iPad. Mobiel bellen is niet toegestaan. Dat is alle sporters nu wel duidelijk. iPads zijn op deze manier net zo hinderlijk. Kennelijk gedoogd Fit For Free dit.
-          Lezen.
Op de cardio-toestellen zitten sporters(??) kranten, tijdschriften of boeken te lezen. Ze bezorgen weliswaar niemand overlast maar ik zou met liefde dat leesvoer onder hun neus vandaan trekken. Ik vind dat lezen en sporten niet matchen. ‘Doe dat maar ergens anders zou ik zeggen.’
-          Hard praten.
Hard pratende medesporters vind ik hinderlijk. De sfeer op de sportschool hoeft van mij echt niet die van een schaakoefenruimte te zijn. Praten en lol maken horen bij sporten. Sommige sporters maken echter zoveel lawaai dat anderen zich niet verstaanbaar kunnen maken.  

Surveillance
Veel akkefietjes kunnen sporters best met elkaar opknappen. Vaak lukt dat ook niet en moet er iemand van Fit For Free aan te pas komen. Om problemen voor te zijn zou Fit For Free op elke verdieping wat meer (of permanent) moeten surveilleren. Dan zal het  hierboven ongerief zeker afnemen en het plezier in het sporten neemt dan toe.

Douche

Het is alweer enige weken geleden. De mannen konden lange tijd niet douchen. Werk in uitvoering. Die situatie heeft veel te lang geduurd. Waarom? Bij de damesdouches heeft ook zoiets gespeeld, heb ik begrepen.

morgen meer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten