zondag 28 april 2024

WANDELEN MET JONAS.

Op DE groepsapp van ‘Wandelen met Jonas’ wordt te veel geleuterd. Gezeur, dat niks met wandelen te maken heeft. ‘Dat moet uit zijn’, vindt groepsleider Jonas. ‘Beste mensen, vanaf nu alleen nog maar appjes plaatsen over wandelen’.

Een paar weken later zet wandelaar Bor een schattig videootje in de groepsapp: een kiwi wordt geschild (in één lange ongebroken schil!) en vervolgens wordt die schil weer heel kunstig om die vrucht heen gewikkeld. Zo is die kiwi een dikke kikker geworden. Kunstig en heel grappig ook. Enkele wandelaars appen meteen: ‘o, wat enig!’ en ‘knap gedaan, zeg!’
Ik niet! Ik vind het helemaal niks voor onze app: ‘Wat heeft die ‘dikke kikker’ nou met wandelen te maken?’
Even is het even stil op de app. Dan volgt de werkelijk ongelooflijke reactie van Jonas: ‘Bor, wat een superleuk videootje! Prachtig, die Dikke Kikker! (En dan volgt er een serie emoji’s: smiley’s, duimpjes, hartjes, bloemen, taarten, kaarsen en nog meer van dat geplease).
Bor zet iets op de groepsapp wat Jonas’ niet meer wil zien en wat kwaakt Jonas vervolgens: ‘Prachtig Bor, prachtig hoor!’
Uit protest tegen het juichende appje van Jonas, zeg ik af voor de eerstvolgende maandagmiddagwandeling. Ik app hem: ’Je had Bor moeten corrigeren Jonas! In plaats van hem te complimenteren.’
Jonas antwoordt dat ik kinderachtig bezig ben en moeilijk doe, nee, sterker nog, moeilijk bèn.
Ik app Jonas dat hij Bor best een pluimpje had kunnen geven voor zijn ‘Dikke Kikker’, maar zeg hem dan gelijk ook: ‘Doe dat nooit meer Bor’. Als door een wesp gestoken reageerde Jonas: ‘Ik maak als groepsleider uit wat wel of niet in de app mag! Niet jij?! Einde discussie.’ Na deze laatste twee woorden flikkerde Jonas mij, heel sneaky, gedeeltelijk uit de groepsapp.
Ik stelde Jonas later nog voor om er samen nog eens rustig over te praten, maar daar reageerde hij niet op.
‘Tsja, Jonas, je wilt blijkbaar niet meer met mij praten … schrap me dan maar van je wandelclubje,’ app ik. Binnen tien minuten komt er een appje bij me binnen, hoor ik: ’Jonas heeft u verwijderd’.
Alle dikke kikkers nog aan toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten