zaterdag 11 juli 2015

ROESTVRIJ STAAL??

Het was zijn eerste verjaardag zonder haar ... ik bedoel: zonder Carole, die alle feestelijkheden in huis altijd prima en tot in de finesses wist te regelen. Ze kocht ook doorgaans genoeg in … nooit te weinig of veel te veel. De komende dagen vier ik mijn verjaardag: twaalf en dertien juli. Dertien juli wordt ik vijfenzestig jaar.
Eindelijk mag ik dan elke dag na negen uur ’s ochtends GRATIS met het Rotterdamse Openbaar Vervoer. Daar tegenover staat dan wel dat ‘ze’ drie maanden van mijn pensioen en AOW inpikken. Bezopen! Ik ben natuurlijk niet de enige, die gepakt wordt.
Het blijft vreemd dat wij, ouderen van Nederland, deze verslechtering zo makkelijk door onze strot hebben laten duwen. En dat nog wel in een periode, dat de ene na de andere graaier, de wijk nam naar een of ander lucratief buitenland of overzees gebiedsdeel. Om dáár van ònze pensioencentjes een luizenleventje te gaan lijden.

De grootste gore graaier vind ik de ‘heer’ Staal (voornaam ErIK), een van de directeuren van Vestia. Deze heer Staal, heeft in dienst van Vestia vele honderden miljoenen euro’s verkwanseld. Euro’s, waarmee talloze huurders, jarenlang gratis in vrije sector woningen hadden kunnen wonen.
Afgelopen donderdag las ik nog in de krant dat hij een zogenaamd toezichthoudende accountant met een kluitje in het riet stuurde. Staal speldde die accountant op de mouw dat al die honderden miljoenen euro’s aan derivaten (een bijzonder soort aandelen) meer dan het vijfvoudige zouden opleveren. Die zak van een accountant moest van Staal tegen het personeel en de huurders zeggen: ‘niet iedereen kan en hoeft te begrijpen waar Staal met zijn derivaten mee bezig is.’ En hij zei het nog ook! Wat een lul!

Staal en co hebben het Vestia-schip bijna tot zinken gebracht. Bijna … op het laatste moment besloot Blok (de minister) Vestia te redden. Hoe? Door alle  Nederlandse woningbouwcorporaties te laten opdraaien voor de verderfelijke spelletjes van Staal … bij … Vestia. Met als gevolg ook dat alle huurders van Nederland moesten boeten.

Die Staal moest zo nodig speculeren. Leuk en lucratief speeltje dacht hij te hebben. Nu zit hij ergens op Aruba. Daar heeft hij een enorm huis gebouwd. Alsof het zo nog niet genoeg was: eiste meneer ook nog schaamteloos zijn achterstallige pensioengeld bij Vestia op: 300 miljoen euro. Staal vond dat hij daar recht op had. De Nederlandse rechter steunde hem daarin. Staal had er namelijk hard voor gewerkt en ervoor betaald dus …..
Zo onbillijk, deze man, deze Staal, heeft zo’n duidelijke wanprestatie geleverd. Misschien niet eens opzettelijk. Maar voor een wanprestatie met een dergelijke omvang moet je toch aangepakt worden.
Huurders met relatief een piepklein beetje huurschuld, worden met steun van de rechterlijke macht meedogenloos op straat gegooid. Terwijl deze onverzadigbare, boosaardige graaiwolf Staal, mag zo luxueus blijven wonen als hij maar wil; mag blijven graaien zo veel hij maar wil.

Maar … had ik het eigenlijk niet over de organisatie van mijn verjaardag? Dat wordt vast een puinhoop … ik weet nog nauwelijks wie er wanneer gaat komen. Heb dus maar lukraak wat drank ingekocht. Mocht  zondag alles op gaan, dan kan ik maandag gelukkig weer bij Dirk en Bas terecht.
Ik heb alleen maar drank ingekocht. Hoop echt op dorstig bezoek. Want als ik alles zelf moet gaan opzuipen, wat ik ingeslagen heb,  loop ik voor het eind van de maand al bij de Bouman. Het enige dat ik van de gasten op mijn verjaardagsparty vraag, is om iets te eten mee te nemen.
Mijn roestvrijstalen aanrecht is nu nog als een biljart zonder krijt, keu’s en ballen. Alleen in mijn hoofd lijkt het op een grasveld na een popfestival.

Lees meer van jeejeepee op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten