zondag 14 juli 2019

GEWICHT


Ik ben jarig vandaag! (Als ik dit schrijf). Op donderdag 13 juli 1950 ben ik geboren.; om tien voor half acht. Mijn gewicht was 7 pond en 60 gram. Nu ben ik 78 kilo. Elke maand laat ik me op de sportschool wegen. Toen ik daar 3,5 jaar geleden mee begon woog ik 74,8 kilo en dat vond ik wat te weinig. Ik had toen ook helemaal geen zin om te eten; logisch dus dat ik weinig woog. De sportinstructeur raadde me aan om meer fruit te eten omdat ik aangegeven had dat ik dat lekker vond. Bananen Perziken appelen, ananas, allerlei bessen en ze raadde me tevens aan om zo’n apparaat te kopen waarvan de naam me nu even niet te binnen wil schieten maar waarmee je het fruit helemaal fijn maalt. Ik ben er al gauw mee opgehouden want door dat fruitdieet kwam de zin in eten alweer snel  terug. Bovendien leerde ik in die tijd ook een meisje kennen dat mijn eetlust ook deed toenemen. Nu eens kwam ze bij mij eten dan weer at ik bij haar en alle maaltijd waren zo voedzaam dat mijn gewicht binnen de kortste keren weer op een acceptabel niveau was.
 Ik had er nog niet over gehad dat ik alleen woonde en geen meisje had toen ik zo in gewicht kelderde. Bij deze dan. Dat meisje dat ik laatst had leren kennen had me meteen al gezegd dat ze nooit voor me zou koken. Ze had wel een heerlijke lunch altijd. Ik had daar tegenover te stellen een zelf klaargemaakte sobere avondmaaltijd met wat groenvoer en een lekker zuivel- of fruittoetje. Daar zorgde ik 4 dagen per week voor. Zij hoefde nooit te koken omdat ze complete maaltijden voor 3 dagen per week kocht bij de slager die naast haar huis zat. Het zijn heerlijke doch peperdure maaltijden. Zij zorgde voor 2 dagen per week een zuiveltoetje en 1 dag per week een fruittoetje.
Maandag is het weer wegen op de sportschool. Ik verwacht dat ik ongeveer hetzelfde gewicht gebleven zal zijn. Het is de laatste keer dat ik me bij deze sportschool laat wegen. Ik stop er daar mee. Ik vind die sportschool een beetje te duur worden. 38 euro wordt een beetje te gek. Op zich is het niet zo duur want je kan daar ook spinnen, zwemmen in een koud en verwarmd zwembad en ook yoga is mogelijk. Alleen ik kan er niet volledig gebruik van maken. Het warme bad is te vol, het koude bad is te koud voor mijn geblesseerde rechterarm (dat is nog van mijn val waarbij ik mijn schouder brak en  mijn armzenuw beschadigde) en yoga kan ik ook niks meer van (ook door die zelfde val, kan ik met mijn rechterarm vrijwel niks meer doen). Ik ga nu naar een sportschool zonder zwembaden en zonder yoga, die de helft minder kost (19 euro). Ik hoop dat ik daar in ieder geval wel overal aan mee kan doen waar ik aan mee wil doen. Jammer genoeg is het een ietsje verder  weg (2kilometer)dat wordt dus langer lopen of langer fietsen maar daar is nog nooit iemand dood van gegaan, dacht ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten