dinsdag 30 juli 2019

BANK


Zullen we een Pizza bestellen?
Neen, ik heb geen trek in pizza; ik heb meer trek in een broodje haring.
Hè bah, een broodje haring, dan heb ik nog liever een broodje makreel.
Nee, voor mij is een broodje haring op dit moment het lekkerst wat ik me kan voorstellen om te eten
Nou dan lijkt het me simpel dat jij naar de viskraam gaat en ik naar de pizzeria. Gelukkig zitten die zaken vlak tegenover elkaar dus als we ons eten gescoord hebben dan zie we elkaar weer buiten voor de deur.
Misschien kunnen we ons eten wel op een bankje op het plein verorberen..
Ja, nu het zulk lekker zonnig weer is en niet te warm kunnen we dat best eens doen.
 Ik hoop dat er plek is voor ons.
Ja, kijk, daar is plek op die bank.
Neen er gaat net iemand zitten, verdomme.
Die sturen we wel weg, die ouwe lul. We zeggen gewoon dat wij hier net wilden gaan zitten met ons eten en dat hij dus weg moet wezen en als hij niet weg wil wezen, trekken we hem gewoon van die bank af.
Ja, we gaan geen grof geweld gebruiken; we houden het rustig.
Hé meneer dat is onze plek waar u nu zit, we wilden daar gaan zitten eten ziet u: hij een pizza en ik een broodje haring. Maar hij blijft gewoon zitten en hij wijst met zijn vinger op zijn borst. Hij bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat dat plekkie nou van hem is.
Oké dan moet hij het zelf maar weten. We leggen ons eten op het enige nog vrije stukje van de bank en trekken hem met kracht van de bank af. We gooien hem niet op de grond hoewel we dat wel hadden kunnen doen. We lieten hem gewoon staan en in balans komen.
Zo nu hadden we ons plekje terugveroverd op die ouwe baas. Hij durfde toch iet veel terug te doen behalve dan een beetje met zijn vuist zwaaien……. beetje schelden en mopperen zoiets alsdat wij onze trekken nog wel thuis zouden krijgen.
Ga nou eten man anders wordt die pizza nog koud.
Ja, je hebt gelijk, daar heb ik geen last van met mijn broodje haring.
Het is een lekkere pizza, met stukjes paprika , spekjes, kaas en nog veel meer,  dat verschilt nog wel eens per pizzeria: wat ze allemaal op zo’n pizza doen.
Op een broodje haring gaat vaak genoeg gesnipperde ui en een enkeling neem er een hele grote zure bom bij…..ook lekker….deze haring smaakt heel goed ….een goed gevangen harinkie ook goed schoongemaakt trouwens….sommigen van die haringboeren zijn d’r niet goed in, in het schoonmaken van die haringen, bedoel ik.
Daar heb je die ouwe lul weer met een politie agent. Gewoon blijven zitten, we hebben niks gedaan. We hebben alleen maar ons plaatsie opgeëist.
De politie vraagt wat er loos is.
Wij zaten hier te eten, zeg ik en die ouwe man wou op onze plaatsen zitten. Dat pikten we niet. We laten ons niet wegduwen ook niet door een ouwe man.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten