donderdag 14 augustus 2014

MOBIEL GESPREKJE

Hallo, waar ben je?
……….………………………………………………………………
Ook thuis! … Gaat ie?
………………………………………………………………………
Toe maar, heb je soms een prijsje gewonnen?
…………………………………………………………………….
Of voel je je zomaar zo lekker?
…………………………………………………………………..
Natuurlijk moet dat kunnen!
…………………………………………………………………
Inderdaad, ik heb dat zelf ook wel eens, ja.
………………………………………………………………..
Ik ben meestal niet zo uitbundig.
………………………………………………………………
Je doet net alsof het je niet bevalt.
……………………………………………………………
Mag best hoor … maakt mij echt niks uit; hé jij daar ga eens gauw  weg daar!
………………………………………………………………
Nee, dat heb ik niet tegen jou.
……………………………………………………………
Welnee joh, ik heb het tegen onze Poefie. Ze spring op mijn
net opgemaakte bed die kleine deugniet.
……………………………………………………………..
Die kattenharen hè, ja, heb je daar ook zo’n hekel aan?
………………………………………………………………
O, ja, dat is waar ook, daarom ben je toch gestopt met katten.
………………………………………………………………..
Ja, toen ben je toch aan honden begonnen?
…………………………………………………………….
Twee honden? Ik vind persoonlijk honden véél bewerkelijker dan poezen.
………………………………………………………………..
Ja, je krijgt misschien wel veel meer liefde van die beesten terug maar ondertussen moet je ze minstens wel drie keer per dag uitlaten en binnen het half jaar hebben ze je bankstel compleet verziekt.
………………………………………………………………
Ook heel kleine hondjes moet je toch zeker drie keer per dag uitlaten?
……………………………………………………………..
Wat zeggie nou? Op je balkon?
………………………………………………………………
Getverdemme, dat kejje toch niet maken ……… en sta je er dan per ongeluk nooit eens een keertje midden  in?
………………………………………………………………..
Hoe doe krijg je dat dan voor mekaar?
……………………………………………………………………
En vallen er dan nooit eens klodders uit die krant? Wordt die krant nooit eens  eh…… ik zal maar zeggen week?
……………………………………………………………………
Noem je dat soms geen werk?!
……………………………………………………………………….
Overal die kattenharen vanaf lopen borstelen dat is inderdaad ook een rotwerk, ja, daar kom ik zomaar rond vooruit. 
Effetjes wat anders …. waarom gaan die keffertjes van jou ineens zo tekeer? ………………………………………………….
Da’s toch bezopen, vind je ook niet? Dat doen ze toch zeker niet bij iedereen die bij je aanbelt?
…………………………………………………
en bij vrouwen en kinderen houden ze zich koest?... geef mij ook van die beesten.
………………………………………………….
Je raakt zelf ook een beetje opgewonden als er mannen in de buurt zijn, hè? Ik heb het laatst gemerkt, zeg het nou maar eerlijk.
………………………………………………………
Het is toch niet altijd slecht volk.
……………………………………………………
Waarom zou je bang zijn voor je buurman?
………………………………………………….
De nek omdraaien? Die kleine schatjes?
………………………………………………….
Ik weet niet of de dierenbescherming daar iets aan doet.
………………………………………………….
Waarom wil je buurman die schattige hondjes van jou nou de nek omdraaien?
………………………………………………..
Heb je hem dan aangeraden om vlak voordat hij naar bed gaat een glaasje warme melk met honing te drinken ……….; daar slaap je doorgaans zo heerlijk op, althans ik wel …...
……………………………………………….
O, hij slaapt er niet op …….. misschien kan hij eens melatonine proberen vòòr het slapen gaan.
………………………………………………….
Zo, dan schrik je je even rot hè? Dat geeft een flinke dreun op zo’n ruit.
……………………………………………………
Gelukkig dat hij alleen maar een heel grote ster in je ruit sloeg, want ja, als hij door de ruit heen geslagen had, nou, dan zou hij  een lelijke wond aan zijn hand gehad kunnen hebben.
……………………………………………….
Ja, dat is wel het verstandigste wat je kan doen … gewoon weggaan bij die deur en in de woonkamer gaan zitten: tv kijken ofzo ….
……………………………………………..
Bleef dat dan nog de hele nacht duren?
………………………………………..
Okee, op den duur slaat toch de vermoeidheid toe en verdwijnt hij wel weer naar zijn eigen huisje….dan kan jij rustig gaan slapen.
………………………………………..
Ga vanavond wat eerder onder de wol en doe voor de zekerheid iets aan de ruit van je voordeur.
………………………………………..
Wat? Je buurman …  in een grote plas bloed?
…………………………….………
Neen, niet de dierenbescherming natuurlijk niet!. Bel maar gauw 112; doei!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten