dinsdag 20 augustus 2019

VAKANTIE


Ik ga al jaren niet met vakantie; ik denk dat het 2005 was dat ik er voor het laatst op uit trok. Ik weet niet eens meer waar dat naar toe was Het zal wel Frankrijk geweest zijn want daar ben ik het meest op vakantie geweest. In Avignon om precies te zijn. Daar is (was?) elk jaar een heel goed theaterfestival en daar heb ik enkele jaren flink van genoten. Ik denk dat ik in totaal zo’n kleine tien keer daar geweest ben. Ik had daar op den duur ook een vast logeeradres gevonden bij meneer en mevrouw Coco. Het waren aardige mensen. Alleen meneer Coco kwam al heel snel te overlijden. Toen ik voor de tweede keer bij de familie kwam was meneer al overleden. Triest. Een hartaanval. Maar mevrouw Coco ging opgewekt door met gasten voor het festival te ontvangen. In 2005 was dus mijn laatste keer daar en het was tegelijk ook de laatste keer dat ik mevrouw Coco heb gezien.

Voor de rest kan ik me niet zo veel vakantie meer herinneren. Met mijn ex-vrouw ben ik geloof ik een keer naar Rome geweest in de periode dat de kinderen al het huis uit waren.  Toen de kinderen nog thuis woonden zijn we ook naar Frankrijk geweest. We hebben toe een kastelenfietstocht gemaakt met een speciale fietstocht-vakantieorganisatie. Vooral de kinderen vonden dat een mooie vakantie . Ze sjeesden bergje op en bergje af en mijn ex en ik stonden doodsangsten uit.
Dit is allemaal uit de periode met mijn ex want met mijn huidige vriendin zal ik waarschijnlijk nooit op vakantie gaan omdat zij gauw en veel last van heimwee heeft en dus het liefst heel dicht bij haar eigen of mijn huis blijft.
Met mijn ex en kinderen ben ik nog naar Charmes geweest. Dat is een dorpje (in Frankrijk) waar veel Nederlanders met hun kinderen naar toe gingen om kunstzinnig bezig te zijn (theater, ballet, acrobatiek, zang). Het leuke was dat er in het dorpje Charmes, dat dus echt bestond ,  door de Nederlanders voor de inwoners van Charmes opgetreden werd. Ik heb daar zelf nog opgetreden als sergeant majoor van het Franse leger dat de opdracht had gekregen om baldadige Hollandse jongelui een lesje te leren. Het was geen succes (wel artistiek) want de sergeant majoor was met te weinig manschappen en de aantal jeugdigen was te groot dus die laatsten wonnen.
Mijn ex , ik en mijn kinderen zijn ook nog eens naar Portugal geweest. Iets ten noorden van Porto. We hadden veel regen en veel wind en het zeewater was te koud on in te zwemmen. We hadden wel een leuk huisje gehuurd, waar in de tuin lekkere vruchten groeiden , waarvan we mochten eten: onder andere peren, pruimen en aardbeien. Er was dichtbij dat huisje een discotheek waar de kinderen graag naar toe wilden. Ik vond dat wel eng, zij waren nog zo jong (13 en 15)en het begon zo laat (11 uur ’s avonds) en het duurde zo lang (tot 4 uur ’s nachts). Uiteindelijk hebben we ze toch maar laten gaan en we spraken af dat we ze om één uur in de nacht  weer zouden komen ophalen.
Het was tenslotte vakantie…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten