vrijdag 8 november 2019

SPOTIFY


Ik krijg op mijn pc zomaar een gratis versie van Spotify. Weliswaar met reclame maar toch. Ik heb jaren geleden ooit wel eens premium gehad, de versie zonder reclame. Maar tot nu toe heb ik nog geen reclame gehoord en ik doe nu ongeveer 10 minuten Spotify. Ik heb me de laatste tijd niet zo met muziek bezig gehouden. Des te tekenender is het welke muziek ik dan uitkies om even lekker naar te luisteren onder het tikken van stukje.  Het eerste muziekstuk dat ik koos was van de band van Mark Knopfler: Dire straights; de titel van de song is ‘the tunnel of love’. Op dit moment zingt Bob Dylan ‘Blowing in the Wind. …en ja hoor daar is de eerste reclame al: ’mag je in je neus peuteren op de wc?’ Geen idee waar dat reclame voor maakt; er wordt geen enkel product in genoemd….hoewel het product dat genoemd wordt is Spotify, dat je zo heerlijk ongedwongen naar Spotify kunt luisteren terwijl je  op de wc zit en in je neus zit te peuteren.
De tweede artiest die ik welbewust uitkoos was Cliff Richard. Ik koos zijn nummer ‘Lucky Lips’. Het nummer dat mijn vriendin en ik tijdens onze heftige verliefdheidsfase veel beluisterd en gezongen hebben…… en sindsdien hoor ik hits van Bob Dylan. Nu bijvoorbeeld ’A hard rain is gonna fall’. Ik ben eigenlijk een fan van de Rolling Stones….ze traden onlangs nog op in Cuba als de eerste superrockband; ontelbaar veel mensen (meer dan honderdduizend) hebben dat optreden gezien. De allereerste plaat die ik kocht was ‘The last time’ van Stones. Ik ga hem gelijk even opzoeken op Spotifify. Dan moet ik wel eerst Bob Dylan ( it’s a hard rain’) afzetten. Ik ga mijn eerste elpee even opzoeken.
This could be the last time, oh no, het zingen van Mick Jagger, en de verdere muzikale ondersteuning van de gitaristen Brian Jones, Bill Wyman en Keith Richard en Charly Watts aan de drums: May be the last time.. I told you once and I told you twice ’This could be the last time ohno  oh no Onononono ononononono Baby the last time.
Weer een reclame: Spotify maakt elke week een playlist en als je er een heel leuk nummer tussen vindt staan dan kan je op een hartje drukken en dan krijg je dat nummer gelijk te horen. Nu hoor ik een nummer dat ik absoluut niet wil horen  dat zet ik maar gauw uit; het is ‘for your love’. Ik ga gauw een nummer zoeken van de Stones, die zijn bijna allemaal goed, deze zeker, ik ga weer eens luisteren naar ‘Satisfaction’: Tatatatatatatattttatattattta Nu komt plotseling ineens ‘a fool tot cry’ van de Stones langs ook de moeite waard om naar de luisteren. It makes me wonder why, you’re a fool to cry daddy you’re a fool to cry and it makes me wonder why oe oeoeoeoeoeoe daddy you’re a fool to cry. Maar nu is het de hoogste tijd voor Satisfaction,
I can get no satisfaction and I try , and I try, a man called on the radio, hey, hey hey that’s what I say
He can’t be a man cause he doesn’t smoke the same sigarettes like me. And I try, and I tra, I can get no satisfaction.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten