maandag 11 november 2019

BIOS


Omdat mijn vriendin die zaterdagmiddag op bezoek ging bij een zieke vriendin van haar en ik verder niks bijzonders te doen had, besloot ik naar de bioscoop te gaan, alleen.  Ik koos de film ‘Once upon a time in Hollywood’ die draaide in de sfeervolle bioscoop Cinerama. Omdat mijn geheugen niet meer zo goed is als het geweest is kan ik er weinig  meer over vertellen dan dat Quentin Tarantino de regisseur en hoofdrolspeler was en dat de film zwart-wit beelden met geweld afwisselde met kleurenbeelden met geweld. De kleurenbeelden met geweld waren  doorgaans wat heftiger dan de zwart-wit beelden met geweld. Wat ik ok nog weet dat is dat de film heel lang duurde wel twee uur en een kwartier.  Het was een soort geschiedenisje van Hollywood. Met in de zwartwit- beelden cowboyfilmfragmenten en in de kleurenfilmbeelden breed-uitgemeten de gewelddadige moorden in een soort Sharon Tate stijl. Heel gewelddadig. Een dame met rood haar werd met haar gezicht tegen een tafel aan geslagen, zo helemaal plat, zodat haar neus brak en haar tanden afbraken en op den duur haar gezicht helemaal plat en bebloed was. Meer kan ik me van die film echt niet herinneren  en mocht ik me nog wat herinneren voordat dit stukje af is dan zal ik het nog even vlug vermelden.  Wat ik nog wel kan zeggen is dat dit absoluut geen film voor mijn vriendin was geweest, want zij houdt niet van geweldfilms. Als er geweld in een film is dan doet ze haar handen voor haar gezicht EN ze doet haar ogen ook nog dicht. Mijn vriendin houdt meer van romkoms (romantische komedies); later zal ik misschien nog wel een grappig stukje schrijven over romkoms en waarom ik daar geen klote aan vind (onder andere omdat het vaak vol zit met flauwe grappen rondom een zoetsappige romance).
Het was voor het eerst sinds jaren dat ik weer eens op een zaterdagmiddag in de bioscoop zat. Meestal ga ik met mijn vriendin op woensdag- of donderdagmiddag. En dan zitten we in de allergrootste bioscoopzaal met in totaal 4 of 5 mensen waar er misschien wel 100 in zouden kunnen.  Mijn verwachting voor de zaterdagmiddag was dan ook hoog gespannen : in de zaal waar er misschien wel 100 in konden zaten er welgeteld 10 mensen te kijken naar Once upon a time in Hollywood.   
O, ik herinner me weer wat: De hoofdrol werd gespeeld door een duo dat duo bestond uit de werkelijke hoofdrolspeler (Tarantino)en zijn ‘stand in’ en die gingen heel gezellig met elkaar om in die film. Misschien kwam dat wel omdat die ‘stand in man’ nooit echt in de plaats van de hoofdrolspeler iets hoefde te doen. Over de vrouwelijke hoofdrolspelers kan ik helaas weinig  vertellen omdat zij een vrij ondergeschikte rol in het geheel speelden.  Nu opeens herinner ik me dat er een zeer jeugdige actrice probeerde de ‘stand in’ te verleiden (in zijn auto) maar daar trapte die ’stand in’ niet in……hij wilde niet voor seks met een heel erg minderjarige dame in de cel belanden. Meer weet ik me niet te herinneren over dames in deze film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten