dinsdag 3 december 2019

BLIJ


Bij de tandarts viel het reuze mee: er moest alleen maar een kies worden gevuld. Ik was er alleen veel te vroeg: de afspraak was om tien over negen en ik was er al om vijf over half negen. Een geluk bij een ongeluk was dat ik nu de tijd had om op de tandartsplee te poepen want dat moest ik al vanaf de eerste stap die ik uit huis zette. De deur van de wc was echter gebarricadeerd door een schoonmakers wagentje maar ik moest zo erg dat ik het karretje gewoon opzij zette en naar binnen  ging. De schoonmaker was er blijkbaar nog niet. Wat een opluchting is het als je ‘het’een half uur heb lopen ophouden en je kan dan lekker ontspannen gaan. Ik was zo blij dat ik het kwijt was. Toen ik de wc deur weer open deed stond het karretje weer terug op zijn plaats en anderhalve meter er achter stond de schoonmaker die met een zuur gezicht ‘goedemorgen’ tegen me zei. ‘Goedemorgen’ , zei ik vrolijk terug.
Zoals ik al zei bij de tandarts viel het mee. Maar de terugreis was een ramp. Ik bleek op metrostation Beurs in een lijn te zijn gaan zitten die ik niet moest hebben: de Terp. Die metro gaat naar Capelle aan den IJssel en daar moet ik helemaal niet zijn……ik moet in Prinsenland zijn……en het zou helemaal niet erg zijn als ik bijtijds in de gaten had gehad dat ik verkeerd zat , neen, ik was al op het eerste metrostation van Capelle toen ik het door had.  Dat betekende naar de vorige metrohalte (Capelsebrug) terugreizen wat zeker een kwartier tijdverlies zou kosten…….. en daar op de goede metro stappen. Wat wil echter het geval: er staat op Capelsebrug een metrotrein stil en die mag niet verder rijden. Er komt een mededeling dat Capelsebrug voorlopig het eindstation is voor alle metroritten richting Nesselande en Binnenhof (die moet ik hebben); wat er gebeurd is wordt niet medegedeeld. Er wordt ook niet gemeld of er vervangend vervoer komt.  Wat een vreselijke pech heb ik zeg. Als ik goed had opgelet dan had ik een trein eerder de goede trein gehad die gewoon door kon rijden  naar Metrostation Prinsenlaan waar ik er uit had gemoeten. Nu moest ik potverdorie van Capelse Brug naar huis gaan lopen; dat is zeker bijna een uur ………en het is nog koud ook…..en ik weet niet eens  de weg in de klote buurt. Ik woon hier nog niet zo lang en ik wandel  hier in de buurt ook nooit…..fietsen trouwens doe ik hier ook niet. Wat ik nu doe is gewoon het metrospoor volgen en ja hoor na half uur lopen kom ik een bekend gebouw tegen: het kantoor van mijn huisbaas.  Daarvandaan is het nog een half uur lopen. Het is prettiger lopen als je de weg weet, alleen die kou blijft vervelend. Ik heb goeie handschoenen aan maar mijn rechterhand en mijn neus zijn zowat bevroren. Ik ben blij als ik de straat waar ik woon in loop. Ik zie mijn flat, die ik haat en ik ben blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten