dinsdag 12 maart 2013

Peggy


‘Loop maar even mee naar mijn slaapkamer’ zeg ik tegen buurman Kees. Mijn pc staat op mijn slaapkamer; daar wil ik hem even laten zien hoe hij bij de belastingdienst zorgtoeslag aan kan vragen, vandaar.
  
Terwijl ik de pc opstart hoor ik Kees vol verbazing achter me zeggen:
‘Wat heb jij daar nou in die kast staan?’
‘Mijn pc, dat zie je toch’
Neen, hier bedoel ik, die sexbom daar’ en ik zie dat hij met open mond naar Peggy staat te staren.
Peggy is een barbiepop, niet zo maar een barbiepop maar een bijzonder sexy model. Misschien heeft ze in de Barbie-reeks wel een andere officiële naam maar die ken ik niet.  Deze pop is superslank, heeft lang blond haar, pronte borstjes, lange slanke benen, hoge zwarte pumps, een zwart mini jurkje en een goudkleurig ceintuurtje om haar taille.  Verder heeft ze zwaar opgemaakte ogen en zwoele, volle, roodgestifte lippen.
‘Wat bedoel je nou precies, Kees?’
‘Wat moet jij nou met die sexbom daar in je kast?’
‘Oh dat,’ zeg ik gekscherend, ‘de een heeft pin-ups hangen in zijn slaapkamer, een ander, zoals ik, heeft een sexy barbiepoppetje in zijn kast zitten, ieder zijn meug nietwaar?’

Peggy zit daar nu al een jaar of drie. Op een van mijn fietstochten langs de Rotte zag ik op de heenweg iets liggen op het fietspad dat vaag op een pop leek. Ik besteedde er verder geen aandacht aan. Toen ik op de terugweg, ruim een uur later weer langs die plek fietste lag de pop er nog steeds. Aanvankelijk reed ik er langs maar ik ging toch even terug om het goed te bekijken. Het bleek dus dit gave ‘schatje’ te zijn. Omdat het daar al zeker anderhalf uur gelegen had, besloot ik om het mee naar huis te nemen.
‘Ik kan er vast wel iemand blij mee maken,’dacht ik, ‘ is het vandaag niet dan is het wel morgen of overmorgen. Maar tot op de dag van vandaag heb ik nog geen geschikte kandidaat kunnen vinden en in afwachting van haar verhuizing, zit Peggy jou vanuit mijn kast liefdevol aan te staren.’
‘Je kan me nou wel zo smalend aan staan te kijken, Kees, toch is het werkelijk zo gegaan  … en het valt nog niet mee om van haar af te komen … ja in de vuilniszak … maar dat vind ik weer zonde van zo’n gave pop.

‘Heb jij misschien belangstelling, Kees of ken je misschien iemand die je daar een plezier mee zou kunnen doen?’
‘Ja, ik heb wel een nichtje van zes, die heeft ook wel barbiepoppen maar ik vind dit model te sterk sexueel getint voor zo’n jong meisje.  Daar wacht ik liever nog even mee.
Je zou er mee op een rommelmarkt kunnen gaan zitten; dan ben je Peggy, denk ik, zo kwijt; ik denk dat je er best 5 euro voor kan vangen.’

‘Ja, dat is wel een goed idee …… het zal alleen nog wel even duren voordat ik voldoende andere spullen heb om op een rommelmarkt te gaan staan … en dat doe ik dan eigenlijk alleen voor Peggy, want ik hou helemaal niet van rommelmarkten. Weet je wat ik wou: dat ik die pop destijds gewoon op dat fietspad had laten liggen.’

‘Moet je nou nog zien, hoe dat zit met die zorgtoeslag zit, want daar kwam je toch voor, hè?’
‘Ja, natuurlijk.’
‘Nou laat die pop dan maar even rusten en kom hier zitten!’


Geen opmerkingen:

Een reactie posten