maandag 8 augustus 2011

Prinsheerlijk geslapen

Het was lang geleden, dat ik zo heerlijk uitgeslapen wakker werd als deze ochtend. Zo lekker zelfs dat ik móést weten hoe dat kwam. Wat had ik gisteren en in het bijzonder gisteravond anders gedaan dan anders. Niks bijzonders eigenlijk: koffie gedronken, koek gegeten, pilsje gedronken, nootje geknabbeld en dezelfde tv-programma’s als anders gekeken.

Het NOS journaal: wel heel gruwelijk te ervaren hoe de rest van de wereld er naar staat te kijken hoe het Syrische leger zijn eigen burgers aan het afschieten is met die tanks!! Lekker laf!! Absoluut geen televisiebeelden om goed op te slapen integendeel. Dus dat is het niet.

Verder zag ik op tv het programma  ‘Ze is van mij’ waarin mannen praten over hun ervaringen met vrouwen. Er zijn altijd twee mannen te gast en bij de twee presentatoren. De twee vasten zijn Waldemar  Torenstra en Maxim Hartman en de gasten zijn tot nu toe mensen als Arie Boomsma, Dick Jol, Rob de Nijs, Tygo Gernandt en nog zo een paar. Zij verklappen o.a. of ze ‘billen- of ‘borstenmannen’ zijn; met hoeveel vrouwen ze geneukt hebben in hun leven en of ze, als ze zijn vreemd gegaan dat ook eerlijk zeggen tegen hun partner. Nou daar gaat dat dus over. Best leuk, heren. Ook eens kijken?  www.hebikietsgemist.nl    en elke maandagavond op Ned. 3 om 21.00 uur. De moeite waard vind ik. Het zou best eens zo kunnen zijn dat ik van dit programma beter ga slapen, ja. Maar waarom dan niet na die vorige drie afleveringen?


Dan zag ik nog het programma ‘In therapie (2)’. Daarin staat deze keer een echtpaar centraal, waarvan de man wil scheiden. Hun zoontje van 11, dat ook bij de therapie zit,  trekt zich de echtelijke onrust nogal aan. Hij slaapt slecht en zijn schoolprestaties kelderen zorgwekkend. Te zien van maandag t/m vrijdag van 22.45 uur – 23.15 uur. Op Ned. 2.  Dit programma maakt me sowieso al onrustig. Is dus ook beslist geen slaapmutsje.

Op de site Bridge Base Online bridgede ik een uurtje met ene Gwonnie009. Ik weet niet eens of dat een ‘hij’ of een ‘zij’ is. Waarschijnlijk is het ook niet eens zijn/haar werkelijke naam. Desalniettemin zijn we een goed bridgepaar. Als ik goed gespeeld heb, chat zij/hij naar mij: ‘wdp’ wat betekent:‘well done partner’ en dan chat ik naar Gwonnie009:‘u2;tksg’, wat  betekent ‘jij hebt het ook goed gedaan, hoor! Bedankt Gwonnie009’.  Het zou dan ook best eens kunnen wezen dat ik hier lekker op slaap ……….maar nee, nee, neen…. toch niet zò lekker als ik de afgelopen nacht heb geslapen, want dat was werkelijk  ‘prinsheerlijk’ te noemen…..zalig bijna.

Maar natuurlijk! Wat stom. Nu weet ik het ineens weer! Dat ik daar nou niet eerder aan dacht, zeg. Ik heb vannacht zo prinsheerlijk geslapen door mijn splinternieuwe pyjamaatje. Gekocht bij Zeeman; 12,99 euro; niet eens zó goedkoop, eigenlijk. Maar nu begrijp ik waarom, zeg. Potjandosie wat een heerlijke pyjama met die grijze broek en het shirt met smalle grijs-wit-groen-zwarte strepen over dwars.

Ik bedacht me dat het eigenlijk wel een beetje lullig zou zijn om zo'n oude pyjama  na ruim tien jaar trouwe dienst zomaar plompverloren af te danken. Die heeft best wat meegemaakt in al die jaren! Dat is niet in z'n koude kleren gaan zitten. Al die tijd was hij mijn getuige, steun en toeverlaat, elke nacht opnieuw.  Het pyjamajasje absorbeerde zo liters nachtmerrie-zweet en met de broek plette ik talloze muggen. Talloze malen heeft hij mij van nabij de liefde zien bedrijven, mezelf zien bevredigen en mijn natte dromen ondergaan.  

Hij was nu ook wel aan vervanging toe, hoor. In dat pyjamajasje zitten onder mijn oksels grote gaten. Van het zweet denk ik, hé. Dat bijt en slijt daar allemaal. Die broek helemaal. O gottegottegot. Hij zakte sowieso al van mijn kont, met  dat slappe elastiek. Bovendien heeft al die nadruppelende urine zijn vernietigend werk gedaan en een groot rafelig gat in het kruis van mijn pyjamabroek  uitgevreten.

Ik vond het zo sneu om die ouwe pyjama zo rücksichtslos in het vuilnisvat te mieteren. Eerst bedacht ik nog om hem in een lekker sopje te doen en hem daarna netjes te verknippen, zodat ie nog een tijdje huishoudelijk gebruikt kan worden,  als dweiltje of  doekje om een fiets mee schoon te maken. Maar dat vond mijn vrouw, Carola niet zo’n fris idee.  Haar fiets wilde er al helemaal niets van weten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten