Vanavond ga
ik naar de Parade. Kim Karssen, een stand-up comedienne. Had nog nooit van haar
gehoord. Ik heb even opgezocht wie ze is en wat ze zoal doet. Maar echt een
duidelijk beeld heb ik nog niet gekregen van haar. De voorstelling waar ik naar
toe ga heet: ’Kim Karssen doet het staand’ Heel benieuwd wat ze dan staand
doet.
Ze staat bekend om haar absurdistische,
groteske en speelse stijl, waarin ze grote maatschappelijke en persoonlijke
thema's behandelt met veel humor, mimiek en taalliefde.
Als pedo-leidster
van de theaterworkshop voor kleutertjes, vertelt ze vanavond, dat zowel zij als
haar kleutertjes goed aan hun trekken waren gekomen..
tZe schuwt ongemak en het opzoeken van rafelranden niet, wat haar werk hilarisch én verontrustend maakt. Zonder enige gêne verwijderdt ze voor de ogen van haar publiek een ‘vuile’ tampon.
De Parade is er s middags)elk jaar en steeds weer is het leuk om er samen met je vriend of vriendin of met je kinderen ('s middags) naar toe te gaan. Er is een waanzinnige super- draaimolen, er worden de heerlijkste -makkelijkste maaltijden geserveerd en niet te vergeten maken ze verrukkelijke koffietjes en hebben ze heerlijkheden voor erbij.
Je hebt nog een week om er van te genieten. Ja en de korte, krachtige acts, geven je weer
voor een heel jaar je creativiteit terug. Echt na twee jaarlijkse bezoeken aan de
parade ben je weer een heel ander mens.
Lieve lezer,
stukjes van mij zijn al vele jaren te lezen via de volgende link:
stukkiejee.blogspot.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten