Pageviews van de afgelopen week

vrijdag 26 juni 2026

HOT.

Donderdag  kan ik geen stukje schrijven. Ik ben ziek. Mijn huisarts ziet een schimmeltje in mijn keel. Een vreselijk schimmeltje. Ik kan geen hap eten en geen slok drinken door dat klote-schimmeltje!. Ik kan niet eens mijn eigen speeksel dorslikken. Niet dat ik dat laatste nou zo graag wil maar het is wel handig als dat gewoon mogelijk is. Ik krijg een penicilline kuur en die moet voor half juli, als ik op vakantie ga, zijn werk hebben gedaan. Heb ik verdorie die heerlijke lunch in ons Praathuis aan mij voorbij moeten laten gaan. Uit de reacties die ik gehoord heb moet het heel lekker en gezellig zijn geweest.

 Net zoals iedereen heb ik ook verrot veel last van de hitte. Bij mij binnen is de hoogste temparatuur to nu toe 32,6 graden. Iedereen pakt het weer anders aan. Ik heb bijvoorbeeld de voor- en achterdeur tegen mekaar open. Dan tocht het een beetje door. ‘Tochten is slecht,’ zei mijn moeder zaliger altijd. Tsja, maar kapotgaan van de hitte, vind ik nog veel erger.

In alle overheidspubliciteit rond de hitte staat zonnekkaar dat zeker een bejaarde man als ik, minstens twee liter water per dag moet drinken. Met die schimmeltjes van mij gaat dat nooit van z’n leven lukken. Ik krijg hooguit één theelepeltje per hapje naar binnen, dus dat schiet niet op. Dat wordt een aflopende zaak voor mij. ’t Is nu maar  afwachten hoe snel de penicilline werkt.

 Slechts in een vertrek in mijn appartement is het enigszins uit te houden: de badkamer/toiletruimte. Heel verkwikkend is net een douche te nemen  van circa 5 minuten. Je hele body zo heet mogelijk en zo snel mogelijk afspoelen, dan kan je weer een half uurtje relaxed in je huis rondwaren.

 Wie dezer dagen mijn stukjes leest weet dat ik gewond ben geraakt door een ongelukje met mijn fiets.. Dat geneest  niet helemaal goed. Dat gewonde been blijft vocht vasthouden en dat kan nare gevolgen hebben In het ergste geval moet dat been geamputeerd worden. In elk geval moet ik als de wiedeweerga naar mijn huisarts, om haar naar dat been te laten lijken.

 Slapen doe ik ook voor geen meter met dit weer. Drie nachten heb ik nauwelijks een oog dicht gedaan. En dat is niet zo best voor iemand als ik. De laatste nacht heb ik mijn opblaasbed op het balkon gelegd en heb daar in liggen maffen. Veel te kort, dat wel, 5 uurtjes, maar ik heb in ieder geval wàt geslapen.

 

P.S. De meest aangename plek van je huis, qua temperatuur, om te zijn, is je berging. Constant: heerlijk koel, ga maar voelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten