Ik ben de jongste niet meer (75). Inmiddels heb ik zo veel lichamelijk
ongemak, dat ik regelmatig met artsen en apothekers van doen heb. Vandaag moest
ik naar de apotheek om mijn medicijn ‘Macrogol en Electrolyten’ op te halen.
Dat klinkt heel wat maar ik noem dat medicijn heel simpel ‘mijn
poepzakje’, want meer is het niet. Ik heb nogal gauw last van ‘de stop’. Die
poepzakjes, helpen mij aan een prettige en regelmatige stoelgang.
In de truttige buurt waar ik woon, Prinsenland zijn er m.i. slechts twee leuke dingen te doen. Ten eerste: wandelen over Oud-Kralingen. Ten tweede: (snel) met de metro naar Rotterdam-Centrum.
Twee vrije stoeltjes naast elkaar probeer ik meestal te pakken in de metro. Ga bij het raam
zitten. Ik rij altijd achteruit, zodat Prinsenland zich langzaam aan mijn oog
onttrekt. Heel langzaam ontspan ik. Kan ik weer lekker relaxt ademhalen.
Ook als er per ongeluk iemand naast me komt zitten verandert daar niets aan.
Ik blijf gewoon strak naar buiten kijken, ook als er bijvoorbeeld iemand met erg
dikke billen naast me komt zitten. Dat vind ik niet zo’n probleem ik wip gewoon wat door naar het raam, zodat
ik er geen last meer van heb. Pas als de metro ondergronds gaat, bij
Kralingse Veer, is mijn ontspanning volledig. Ik heb het kneuterige Prinsenland
achter me gelaten. Arriveer nu in de wereld, die er toe doet. Vandaag naar de bieb en de markt.
In de bieb geef ik Nederlandse les aan de 29 jarige Russin Anna. Ik
ben nu drie jaar met haar bezig. Daarin heeft ze grote stappen gemaakt. Haar
baas beloonde haar daarvoor met een loonsverhoging van 100 euro per maand
gegeven. Alleen moest Anna hem er wel een kusje op zijn mond voor geven. Dat
heeft ze nog gedaan ook … (had ze nooit moeten doen) .Bij die gelegenheid
had haar baas ook gelijk haar borsten schielijk betast. Dat kon natuurlijk niet!… (ze had hem toen meteen hard in zijn
ballen moeten knijpen!). Anna durfde er niks van te zeggen. Anders
zou die 100 euro misschien mislopen. Die opslag heeft ze trouwens gewoon
gekregen.
Op de markt, waar het vanwege het lekkere weer erg druk was heb ik een
portie kibbeling gekocht. Op een bankje vòòr de bieb, ver weg van truttig Prinsenland,
geniet ik van de kibbeling en … zo lang mogelijk van de gezellige drukte, het mooie weer en het lekkere sfeertje hier.