Pageviews van de afgelopen week

Posts tonen met het label criminelen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label criminelen. Alle posts tonen

maandag 8 juni 2026

BIJ VOOR- EN TEGENSPOED.

Negentig procent van de Nederlandse mannen van 8 tot 88 loopt zich er  momenteel gek over te maken. Wat gaan onze voetbalmiljonairs doen na de verloren uitzwaaiwedstrijd?

 Er wordt in het wilde weg gepoold en gegokt. Op  mogelijke topscorers en uitslagen. De verwachtingen zijn niet hoog. Of ik nou wil of niet: herhaaldelijk hoor ik: 0-0, 1-0, 1-1, 2-1, 1-2 en …  en heel soms 8-1 of 1-9. Slechts een enkele wedstrijd levert dus een korfbaluitslag op. In vele families, gezinnen, bedrijven en instellingen voor de jeugd- en ouderenzorg wordt uitsluitend nog digitaal geconverseerd.

Ik vul zelf één pool in:

Wordt het voetbal in het WK in  2026 in de Verenigde Staten, Mexico en Canada nog een beetje verder verziekt onder leiding van de stampvoetende verwende rijkelui’s kinderen Infantino en Trump. De mannetjes  met de dollartekens in hun ogen?

Daarop is mijn antwoord: JA!!.

In 1974 heb ik met volle teugen genoten van het WK-toernooi in Duisland. Nederland had, met Cruijff, het beste team maar verloor de finale van West-Duisland. Alle spelers van dat elftal noem ik moeiteloos  nog op. Allemaal sterren! Zestien landen deden er mee aan dat toernooi. Meer dan genoeg.

Maar nú: een monsterlijk toernooi met 89 landen waaronder een paar landen die voor ‘zoete koek’ meedoen. Ik gruw er van. De rechtse clown Trump gaat een slaatje slaan uit dat toernooi waar de tickets, circa 1.000 dollar per stuk, alleen betaalbaar zijn voor bankdirecteuren en  criminelen.

In 2022 vond ik het al zó gruwelijk dat honderden arbeidsmigranten, onbetaald, onderbetaald  en onverzekerd zijn bezweken aan het opbouwen van het WK-toernooi  in Qatar. Ik heb van dat toernooi geen  bal willen zien.

Het zal al duidelijk zijn dat ik ook van  WK 2026  niks wil weten. Het interesseert me echt geen reet wie er geselecteerd zijn. Het zal mij worst wezen. Hoewel …  eerlijk gezegd hoop ik dat Nederland, de eerste wedstrijden verliest en snel weer naar huis moet,  zodat  de rust hier te lande ook zal weerkeren en de gok- en poolwaanzin weer wat zal luwen.

Ik hoop alleen dat in geval van een snelle uitschakeling die hooligans van  DEFEND HOLLAND niet van pure onsportieve nijd,  rotzooi gaat lopen trappen. D’r zitten immers nogal wat miljonairs in de Oranje-selectie met een migratie-achtergrond en daar heeft DEFEND HOLLAND het ook niet zo op, dacht ik.

Het gaat straks nog veel erger worden. In 2034 gaan ‘we’ naar  Saudië Arabië. Zou dan de voetbalwereld zeggen ‘ Neen, dit gaat te ver?’. Die regio heeft zo weinig met voetbal op, daar gaan we niet spelen’

Met Qatar 2022 zakte voor mij het hele internationale voetbal al in de stront.

Sindsdien vermaak ik me uitstekend op een ander niveau. Op het Kasteel. Bij Sparta.

Bij neerlaag of victorie.

Bij voor-en zelfs bij tegenspoed!


 Lieve lezer, 

stukjes van mij zijn al vele jaren te lezen via de volgende link:

stukkiejee.blogspot.com

dinsdag 21 juni 2022

BUBBELS MET LIPPEN

De leadzanger van the Rolling Stones, Mick Jagger is gezegend met een paar behoorlijk vlezige lippen, waar tegenwoordig menige jonge  vrouw jaloers op zal zijn. Bij Mick Jagger hoort dat gewoon.  En verder zou ik geen enkele andere vent weten  met van die dikke lippen als hij.  Veel vrouwen zijn er blijkbaar dol op. Wanneer dat soort lippen niet in hun genen zit betalen ze graag een aardig centje voor een medische ingreep om dat te realiseren.

Bubbels met lippen. Ik griezel ervan. In Hilversum lopen er  zo te zien veel  rond. Vrijwel ieder actualiteiten- of amusementsprogramma op de Nederlandse televisie, zowel publiek als commercieel, wordt gepresenteerd door een driedubbeldikkelippen-tante.  Ik keek ’s ochtends altijd met plezier naar het acht uur journaal maar tegenwoordig  word ik er een beetje onpasselijk van. Niet  alleen van het nieuws dat gebracht wordt, want dat alleen is al erg genoeg. Nee, eigenlijk word ik nog beroerder van die dikke-lippen-tantes die ons dat slechte nieuws brengen.  Ik ben om 8 uur ’s morgens nog nuchter. Ik kan die bubbels met lippen van het journaal niet hebben op mijn nuchtere maag. Met name denk ik dan aan Saïda Maggé en Debbie Petter.  

Godzijdank is er af en toe een mannelijke presentator met gewone lippen. Kort geleden trouwens is een nieuwe presentatrice voor het journaal aangenomen: Efke Bovens, die ziet er zowaar uit als een normaal gelipt mens. Misschien is zij wel de representante  van een nieuw aannamebeleid bij de omroep. Of zal het aannamebeleid onveranderd blijven: ‘alle bubbels moeten dikke lippen’ … en … niet te vergeten: ook de bij bubbel passende lipstick.  Efke Bovens moet nog  maar afwachten of ze, na haar proeftijd,  net zo naturel het nieuws mag blijven lezen als ze nu doet. 

Ik wil die kunstmatige bubbels niet zien, dus noodgedwongen doe ik dus het 8 uur journaal, ten dele kijkend, ten dele luisterend.  Het is een beetje gokken: als er bewegende beelden te zien zijn, kijk ik daar vlug even naar en als de bubbel  voluit terug is op mijn tv scherm ,  schakel ik snel over op luisteren. Het is een beetje gokken want soms denk ik dat de bubbel uitgepraat is  … dan kijk ik naar het tv-scherm voor de bewegende beelden maar dan ben ik te vroeg en staat die bubbel nog steeds prominent in beeld te babbelen. Echt irritant. Ik heb er al een brief over geschreven naar de NPO. Heb gevraagd of die presentatrices misschien van die balkjes voor hun mond kunnen krijgen net zoals criminelen ze voor hun ogen krijgen als ze niet herkend mogen worden. Nog niks op gehoord.

Ik heb nu wel twee van die bubbels  genoemd maar er zijn er te veel om op te noemen.  De muziek- film- en pornowereld puilt er van uit. De angst zit er blijkbaar stevig in bij de dames. Niet alleen met grijs haar en een rimpelig gezicht lijk je oud maar ook met dunne lipjes!

Kijk eens naar Mick Jagger, die straalt met zijn 78 jaar nog een en al jeugdigheid uit. Daar kan hij helemaal niks aan doen. Die lippen zitten in zijn genen.