donderdag 31 mei 2018

WARRIG


Hoe warrig kan een dag uiteindelijk verlopen? Ik begin met een verjaardag van een kennis en ga vervolgens naar de pedicure. De pedicure vraagt maar liefst 28, 50 euro voor een half uurtje aan mijn tenen friemelen. Misschien zeur ik wel en is het de normale prijs voor pedicuren. Maar ik vind het erg veel. Vijftien euro zou ik een betere prijs vinden. Kort na die verjaardag hadden ik en mijn vriendin ook al tegenslag. Het was die hele verjaardag droog geweest. Gaan we naar buiten en begint het me toch te zeiken. Gelukkig had mijn vriendin een goede paraplu bij zich en werden alleen de onderpijpen van mijn broek nat en mijn schoenen natuurlijk.
Donderdag, vandaag is het donderdag, is de dag dat mijn vriendin en ik altijd iets samen doen, bioscoop, theater, wandelen,  en van  daag is dat ruzie maken. Het gaat er om dat ik vandaag in mijn eigen huis wil zijn en zij persé niet in mijn veel te warme benauwde huis, want zij kan niet tegen de warmte in mijn huisje. Zij heeft zelf een koel huis en zij vindt het daar prettig toeven als het benauwd weer is. Dus blijven we op deze samen-dag ieder apart in ons huisje.
Wat ik nog niet weet of ze er wel vertrouwen in heeft om in mijn benauwde huisje haar eten te komen eten. Elke donderdag eet zij bij mij een boterhammetje met kaas met de ene keer een glaasje water en de andere keer een kopje thee. Dat lijkt vrij weinig voeding en dat is het ook maar dat doet ze expres, omdat ze de andere dag naar de lijncursus gaat, waar ze gewogen wordt  en wat ze op die donderdag eet, weegt natuurlijk niks.
Op donderdag slapen mijn vriendin en ik ook altijd samen. De door haar veronderstelde hitte in mijn huisje blijft natuurlijk tot diep in de nacht in mijn benauwde huisje hangen dus de kan is groot, beter: het is zeer waarschijnlijk dat ze deze donderdagnacht ook niet bij mij zal durven te blijven slapen. Jammer maar helaas!
Afin we zullen zien wat deze dag verder brengen zal. Ik zit ondertussen in mijn heerlijk frisse huisje. Ik heb alle ramen tegen elkaar opengezet en er waait zoals gezegd een fris windje door….. ik moet zelfs zo nu en dan de neiging onderdrukken om een vestje aan te trekken.
Misschien heb ik er al eens over geschreven maar ik heb een nieuwe hobby namelijk Sudoku. Ik begeef me nog op het allerlaagste niveau en daar gaat het me wel steeds beter af. In het begin deed in twee uur over een puzzel nu maak ik er een in een half uurtje en dat moet eigenlijk wel sneller kunnen maar dat lukt dus nog niet. Op het op een na makkelijkste niveau maak ik nog niks klaar, maak ik veel fouten en moet ik veel spieken wat de juiste oplossing is (want ik heb zo’n sudoku-boekje met oplossingen achterin). Ik ben nu al tweeën en een half uur met zo’n op een na makkelijkste puzzel bezig. Nog even dit stukje afmaken en dan ga ik weer gauw sudokuën

Geen opmerkingen:

Een reactie posten