donderdag 7 december 2017

JUMBO

Erg veel hebben mijn vriendin en ik zo in het dagelijks leven niet te doen. Samen boodschappen doen is wel de hoofdactiviteit. Boodschappen doen bij Albert Heijn of bij de Jumbo. Gelukkig is sinds gisteren de verbouwde Jumbo weer open en hoeven wij Godzijdank niet meer naar die vermaledijde Albert Heijn. We zijn gelijk even bij Jumbo wezen kijken. Het was er stampvol. Achter elke kassa stonden wel 50 mensen met winkelwagentjes te wachten tot ze mochten betalen. In de gauwigheid hadden we gezien dat er op een nieuwe manier betaald kon worden, alleen begrepen we  daar nog  weinig van. Maar een van  winkelbediendes, die mijn vriendin kende, van de oude Jumbo supermarkt, zei dat het geen moeilijk betaalsysteem is, makkelijker zelf dan alle andere:  je pakt bij binnenkomst een scanapparaat; dat scanapparaat zet je in je winkelwagen en elk artikel dat je wil hebben scan je over het scan-app en doe je in je tas. Het voordeel is dat je gelijk je boodschappen in je tas hebt zitten. Aan het eind van de rit leest de kassière (m/v) het scanapparaat uit en die geeft de klant meteen de kassabon.  Ik bedacht dat wanneer ik eerst een pakje krakelingen zou kopen en dan twee grote flessen Coca Cola, dat er een pakje krakelingen- kruimels in de tas zou liggen. Ik weet niet hoe dat opgelost zal gaan worden. Nog even terug naar die aardige winkelbediende  die mijn vriendin nog van de oude supermarkt kent……zij beloofde dat ze een keer met ons mee zou open om alles over dat nieuwe betaalsysteem uit te leggen….dus dat scheelt waarschijnlijk een hoop narigheid
Die Jumbo is 2,5 keer zo groot gemaakt en de paden zijn wel twee keer zo breed; dat is echt een verademing. Je kan nu makkelijk met twee winkelwagentjes langs elkaar heen, misschien zelfs wel drie. Er is nu ook een groot schap met vis…..allerlei soorten vis, ook wijnen en allerlei soorten bieren zijn nu verkrijgbaar, ook mijn geliefde Lobrun,  een heerlijk Belgisch biertje (12%).
Gezellig is het dat op verschillende plekken in de supermarkt kleine zitjes zijn neergezet om wat aan te drinken en te snoepen. Vandaag, 6 december, lag er nog allerlei sinterklaassnoep op de tafels…. de koffie of thee moest je zelf  tappen.
Ik had vandaag eigenlijk niet zo veel nodig maar omdat ik niet met lege handen de winkel uit wilde gaan kocht ik , twee liter melk, een liter halfvolle yoghurt en een pak Ambi Pur( een soort wc-luchtverfrisser). Mijn vriendin kocht wat meer als ik…..ik weet niet meer precies wat…ik geloof Hüttenkäse…Alpro….Sladressing……een ons lever….. en verder wilde zij twee flesjes Lobrum voor me kopen. Dat is nog eens aardig van haar. Dat wordt voor mij in ieder geval genieten van het weekend.
Op een gegeven moment kwam een dame voorbij geschoven die mijn vriendin aansprak met : ‘Hallo schoonheid!’ Ik helemaal trots. Volgens mijn vriendin meende ze dat niet. Die vrouw was iemand van de slanke-lijn club. Die vrouw kende mij ook (van voorbij lopen)en mijn vriendin vertelde mij dat die die vrouw gezegd had dat ze ook een oogje had op mij. Nou was het eerlijk gezegd best een leuke vrouw maar ik hou het toch liever bij mijn eigen vriendin want aan haar weet ik wat ik heb.

Komt toch nog een hoop kijken bij zo’n winkelopening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten