zaterdag 2 december 2017

CLOSET

Ik heb altijd al gedacht dat je je kont nooit helemaal schoon geveegd kreeg na het poepen, hoe je ook je best deed.  Zelfs al besteedde je er een halve rol aan, er was altijd wel een bruinig streepje te zien ….. en was er geen bruinig streepje dan controleerde je  je kont voor de zekerheid even met een van je vingers en dan was dan toch nog die onmiskenbare poepgeur. Kortom schoon werd het nooit en op de Nederlandse wc’s met papier, kon je dan niet anders dan genoegen nemen met dit resultaat.
Kort geleden overkwam mij iets dat ik nog niet eerder meemaakte: het was gedurende twee weken dat ik de normale dagelijkse hoeveelheid poepte maar er was iets bijzonders aan. Het leek als of elk drolletje in een stukje plastic folie verpakt was. Zo voelde het ook: de drolletjes gleden zonder enige moeite mijn poepgat uit en om te zien waren het echt netjes ingepakte drollen. Het mooie hiervan was dat ze geen enkel spoor op mijn billen achter lieten. Ik veegde mijn kont voor de zekerheid wel af maar dat was helemaal niet nodig hij was helemaal schoon en ook de nacontrole met mijn vingers was overbodig: reukloos. Helaas was deze situatie na twee weken even abrupt geëindigd als hij begonnen was. Wat zou het toch geweest zijn vraag ik me nog steeds af……..ik ben er niet achter gekomen, ik heb geen plasticfolie gegeten……en geen bijzondere medicijnen geslikt of zo. Het gaat nu weer net zo onzeker makend als het voordien altijd ging ….. een enkele keer heb ik de laatste tijd zelfs moeten besluiten om na het poepen naar de wasbak te lopen met mijn broek op mijn enkels om daar met een warm nat  washandje mijn kont schoon te poetsen ……. was mijn broek gelijk ook weer nat..  
Nu lees ik vandaag in het Volkskrant-Magazine een verhaal over een geavanceerde wc in Japan:
-         Het deksel gaat open zodra er iemand binnenkomt
-         Als je gaat zitten merk je dat de bril aangenaam warm is.
Naast de wc is een computerscherm met knopjes; als je op  de wc zit en op de knopjes drukt,  gebeurt er iets heel aangenaams: er schuift een buisje uit de bovenkant van de pot en vervolgens spuit er een doelgerichte warmwaterstraal recht naar boven, die de taak van het papier vol overgave overneemt. Na het water is er een föhn die alles droog blaast. Het gehele proces wordt  ondersteund door klassieke muziek, die ook uit de wc komt.
Zo’n toilet kost 8000 euro. Ik vraag me toch wel af of alle poepresten en –geurtjes door deze toilet werkelijk weggewerkt zullen worden. Als het werkelijk zo is dan is dit een ultieme vooruitgang en moet deze 8000 euro-toilet onmiddellijk aangebracht worden in alle Nederlandse woningen zowel huur als koop want er lopen gegarandeerd te veel  mensen met een te vuile kont rond …….. dat is toch te onhygiënisch voor woorden ……… zij vormen in feite een grote en ontoelaatbare bron voor besmettelijke ziektes.

Misschien zijn er Nederlandse politici te vinden die willen strijden voor zo’n Japanse watercloset.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten