donderdag 2 november 2017

EEN GROTE PLAS

Vanmorgen ben ik naar de sportschool geweest hier bij mij om de hoek. En vanmiddag ben ik kleren gaan kopen. Ik heb warme kleren nodig, dus heb ik die ook maar gekocht. Gelukkig heb ik het geld er nog voor. Ik had van buren gehoord dat er in het winkelcentrum een Bristol was en een C&A, dat viel me alweer mee van deze buurt. Bij die twee zaken kocht ik vroeger, toen ik nog in het centrum van Rotterdam woonde, ook altijd al mijn kleren.
Bij Bristol hadden ze mooie truien te koop van maat XL; toevallig ook mijn maat. Ik heb een blauwe en een witte trui gekocht, samen  voor bijna 40 euro. Ik had ook nog graag een vest gekocht bij Bristol maar Bristol zit dit jaar slecht in zijn vesten. Dan ga ik maar eens kijken bij C&A. Bij die zaak kan je voor bijna alles op kledinggebied terecht.
 Maar eerst even naar ‘La Place’. Ik moet een grote plas doen. Als ik die plas gedaan heb, neem ik daar nog een heerlijk glas……tonic. Wat is het toch altijd een drukte van belang in dat ‘La Place’ ….. alsof je alles hier voor niks krijgt. Ik wil nog wel even kwijt dat de wc hier een aanfluiting is: aangekoekte stront, en een bijzonder penetrante piesgeur….. dat zou hier echt niet mogen. Bij de Hema bijvoorbeeld, waar ik ook wel eens naar de wc ga, daar ruikt het op de wc altijd heerlijk en zijn de toiletten gewoon schoon …… maar daar staat dan wel een toiletjuffrouw te werken en die moet ook betaald worden. Zij wordt betaald van mijn wc-geld. De wc van ‘La Place’ is gratis en dat is wel te merken ook.
Nu maar door naar C&A voor een vest en wie weet, nog een trui. De herenafdeling bleek op de eerste verdieping te zijn en ik had al gauw een heel mooi blauw vest gevonden, gevoerd met een soort bont en…. met een capuchon…..ja, een capuchon, dat  is niet zo makkelijk dragen onder een jas…..of je moet hem over die jas heen dragen dan kan het wel …………. maar als je die capuchon onder die jas draagt lijkt het net of je een bocheltje hebt en dat wil ik toch ook weer niet. Dat met die capuchon kan ik wel oplossen want ik heb een mooie donkerblauwe winterjas en daar past mooi die  capuchon overheen. Ook kocht ik nog bij C&A een frisse rode trui met een ritssluitingskraag. In die trui zal ik veel lopen denk als niet al te koud is tenminste, want heel erg warm is dat rode truitje nou ook weer niet …. Maar wel leuk. Vest en trui samen 35 euro.

Om geheel en al winterklaar te zijn moest ik nog een paar superwarme sloffen hebben en die kocht ik bij van Haren, want die hebben op sloffengebied alles wat je maar nodig kan hebben. Ik heb een hele mooie koop gedaan: een paar volumineuze sloffen (maat 45) voorstellende een bulldogtweeling. Die kostte me dertien euro.  Terwijl ik dit aan het tikken ben heb ik de bulldogs al aan mijn voeten en ik moet zeggen:  ze zijn weldadig warm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten