woensdag 26 april 2017

BODY

Het is vanmorgen (7 uur) eigenlijk veel te koud….drie en een halve graad Celcius ….en dat halverwege de lente! Maar ik heb beloofd aan mijn vriendin en aan mijn psych dat ik zou gaan zwemmen …… hartstikke gek ben ik…..ik ga het nog doen ook! Sinds september vorig jaar heb ik nauwelijks meer gesport. Toen is de meniscus uit mijn linkerknie verwijderd en is de klad er in gekomen ….  in het sporten.
In november zou ik op zich weer mogen gaan zwemmen maar toen vond ik het nog veel te koud.
Ik heb sinds april 2016 een abonnement bij Optisport, de sportschool hier in de buurt. Voor 35 euro per maand mag ik daar overal aan meedoen, van zwemmen tot yoga ; van spinnen tot verder alles wat fitness betreft.  Sinds september 2016, tot nu, heb ik daar dus geen gebruik van gemaakt; deels omdat het door die operatie niet kon maar ook (groten)deels en vooral door lamlendigheid.
Zoals al eerder vermeld heb ik de afgelopen maanden de wekker een aantal keer op kwart voor zeven gezet, dat wel, maar meestal zette ik hem snel uit en dook weer diep onder de dekens. Meestal kwam ik er dan om ongeveer half negen uit. Douchen, scheren, koffiedrinken en …. (met tegenzin) een paar boterhammen eten.
O ja, ik bewoog dus nauwelijks en ik werd vreemd genoeg geen grammetje zwaarder. Ik at wel wat maar niet meer dan een schijntje van wat ik normaal naar binnen werkte.  Ik had totaal geen eetlust: twee in plaats van acht boterhammen per dag; twee schepjes muesli, in plaats van vier. Ik schepte mijn bord warm eten altijd enthousiast vol …. vrijwel nooit at ik dat bord leeg soms kwam ik nog niet eens tot de helft. Ik at dus wel maar altijd heel erg weinig. En zo daalde mijn gewicht zonder lichamelijke inspanning van 82 kilo naar 75 kilo. Babs, mijn vriendin,  vond zo langzamerhand, dat ik wel wat meer ‘body’ mocht gaan kweken. Ik ben voor de slechte eetlust ook bij mijn huisarts geweest, die heeft mijn ontlasting onderzocht (laten onderzoeken) en daaruit bleek dat ik niets mankeerde: er werden geen bacteriën aangetroffen.
Met mijn huidige 75 kilo zie ik er niet zo voordelig meer uit: ingevallen wangen, slappe biceps, te 0makkelijk telbare ribben, steeds dunner wordende beentjes.   Sinds een week eet ik dan maar tegen mijn zin weer 8 boterhammen, 4 scheppen muesli en lepel ik mijn hele bord warm eten leeg. Ik heb nauwelijks voldoende speeksel om mijn eten behoorlijk te kauwen; daarom staat er tegenwoordig een grote kan water naast mijn bord om mijn eten mee weg te spoelen. Ook niet goed eigenlijk maar anders krijg ik het echt niet weg.  Ik weeg wel weer 78 kilo.
Nu ik met ingang van vandaag drie keer per week ga zwemmen en fitnessen zal ik nog meer moeten gaan eten om wat kilo’s aan te komen.

Aanstaande vrijdag heb ik dat gesprek met een instructeur van de sportschool. Met de gegevens van de fysiotherapie gaan we dan samen een oefenschema opstellen. Die instructeur zal mij ook wel kunnen adviseren hoe méér body te kweken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten